כתיבה שיווקית באינטרנט

 

כתיבה שיווקית היא טכניקה של כתיבתתכנים אשר נועדו ליצור עניין, הזדהות, אמפטיה ואפילו מחוייבות כלפי גוף, ארגון, שירות, מוצר או מותג ואף עם חברות ותאגידים מובילים בשוק. כתיבה שיווקית היא טכניקתהעברת מסרים באופן גלוי ו/או סמוי באמצעות טקסט. כתיבה שיווקית מתבצעתבכל פעם שחברה שולחת חוברת או מכתב לבית הלקוח, כתיבה שיווקית מתבצעת במגזינים מקצועיים או בחומרי הסברה המחולקים ללקוחות בתערוכה או כנס ועוד. במאמר זה נתמקד בתחום של כתיבה שיווקית באינטרנט, בערוצים המרכזיים של כתיבה שיווקית וכן בהעברת הטכניקה בקווים כלליים כך שגם אתם תוכלו לשווק את עצמכם ו/או את העסק שלכם באמצעות כתיבה שיווקית באינטרנט.

 

כתיבה שיווקית באתר הבית:

אתר הבית שלכם הוא לוח מודעות בחינם. אם לאתלמדו לנצל ולמקסם את אתר הבית אין לו שום משמעות. אתר בית לא נועד רק להסביר לאנשים מהי החברה, במה היא מתמחה, מיהם צוות העובדים ואילו משרות פנויות כרגע. אתר הבית הוא לא כרטיס ביקור סטאטי. אתר בית אמור להיות דינאמי, להציע שפע של תוכן: טקסט, תמונות, וידיאו, איורים, מבזקים, הצעות עסקיות, מבצעים ועוד. אם אתר הבית שלכם ישאר זהה על פני רצף הזמן גולשים לא יחזרו לבקר בו יותר והוא ישאר עמוד תלוש ברשת. כתיבה שיווקית טובה, מקצועית וממוקדת צריכה לכלול כל עמוד של אתר הבית. כתיבה שיווקית צריכה להביא את הגולש לידי סקרנות כך שהוא יכנס לעוד רובריקות, יצפה בעוד תמונות או בכלל בקטלוג, ישאל שאלות ואף יפנה אל הנהלת האתר, באמצעות עמודי הרשמה / דפי נחיתה ו/או אף ירכוש את המוצרר או יצטרף לשירות אותו החברה מציעה - און ליין.


כתיבה שיווקית באמצעות ניוזלטרים:

ניוזלטר היא דרך מכובדת ומקובלת כיום להעביר לציבור המנויים הרשומים תכנים (חייבים את אישורם של בעלי המנוי בכדי להעביר להם מיילים). כמובן שלקוחות לא רוצים שרק ימכרו להם וימכרו להם... לכן ניוזלטר חייב להראות כאילו הוא מציע מידע רלוונטי, חדשותי בתחום הענף בו החברה עוסקת, ענייני ואף להוות ערך מוסף, כלומר באמצעות הניוזלטר, בו מתבצעת עבודת כתיבה שיווקית, מציעים ללקוחות מבצעים חד פעמיים, הנחות או הטבות אשר מוקנות רק לקוראי הניוזלטר. מטרתו - לקרב את הלקוח לחברה ולהגדיל את הנאמנות שלו ובכך את הרווחים ממנו כלקוח.


כתיבה שיווקית במדיות החברתיות ובאתרי האינטרנט השונים:

כתיבה שיווקית במדיות חברתיות היא המאתגרת מכולן. מדובר כאן על כתיבה שמיועדת כאמור להוביל לרווחיות החברה אך מבלי להראות כאילו מדובר בפירסומת(מה שמייד מבריח גולשים). לכן, כתיבה שיווקית כאן היא בעצם שיווק סמוי, שיווק בהסתר, או שיווק מאחורי הקלעים. לכאורה, הטקסט נמסר מאת כתב אובייקטיבי, מומחה, כתב אינטרנט או לכאורה גולש כאחד האנשים אשר רוצה לשתף את חבריו בחוויות מדהימות הקשורות למוצר אותו רכש או לשירותי חברה לה הוא מנוי ועוד.